Zarządzanie jakością

Zarządzanie jakością

Od dawien dawna wszystkie przedsiębiorstwa zwracają duża uwagę na jakość świadczonych przez siebie usług.

Powstały w tym celu normy jakościowe i co ciekawsze, wiele z nich nie tylko zwraca uwagę na jakość, ale również jakość jakości.

Właśnie za to odpowiada wdrożenie iso 9001, które powinno się polecić każdej większej firmie.

Przecież podstawą działalności każdej korporacji powinno być zadowolenie klienta.

To zaś tylko wtedy może mieć miejsce, jeśli okaże się, że zadowolony jest on ze swoich usług.

Tym właśnie ma się zająć wdrażanie iso 9001

Szefc bez butów chodzi

Ale nie tylko. Samo przestrzeganie jakości również powinno być poddane odpowiednim standardom jakości. Jeśli oceny będą naciągane i okaże się, że jakość jest dużo niższa, niż mówią o tym oficjalne normy, to tym bardziej klient stanie się niezadowolony i przejdzie do innej firmy.

  • Tego zaś chcemy uniknąć i w tym ma nam pomóc wdrażanie iso 9001.

  • Otrzymanie niższej jakości to przecież jedna kwestia, ale zaraz obok jest jeszcze ważne to, czy klient wie, że będzie kupował coś słabszego, ale może taniej, czy po prostu jest on oszukiwany.

  • Tak się dzieje, jeśli kontrola jakości sama jest niejakościowa, o czym mówi nam wdrażanie iso 9001. Nie ma innej możliwości.

Jeśli firma stawia koniecznie na na jakość, a nie na ilość, powinna spełniać wszystkie standardy, w tym również wdrażanie iso 9001. Menedżerzy muszą mieć tego pełną świadomość, jeśli również rozliczani są z jakości. A co ważniejsze, taka postawa ma duży sens, bo przysporzy klientów.